تبلیغات
اقتصاد اسلامی

اقتصاد اسلامی
فاعتبروا یا أولی الأبصار 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
بانکداری ربوی بانک و ربا علوم پوزیتیویستی سرمایه‌داری ربا بانکداری غیر اسلامی اخبار انتخابات 92 لیبرال رباخواری ربای سازمان یافته مهمترین اظهار نظر و یا برنامه درباره مسائل اقتصادی انتخابات ریاس تئوری های اقتصاد اسلامی لیبرالیسم حسن عباسی اقتصاد ربوی اقتصاد ربوی جامعه مدنی اندیشکده یقین اقتصاد لیبرالی برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری ربا خواری حسن عباسی شورش علیه طمع سعید جلیلی جان مینارد کینز کپیتالیسم بیع نظام سرمایه داری راه کارهای اقتصادی سعید جلیلی برنامه اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری پول مصرف گرایی گزیده ای از برنامه های اقتصادی کاندیداها اقتصاد اسلامی برنامه اقتصادی دکتر سعید جلیلی طمع اخبار انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برنامه های دکتر سعید جلیلی اخبار اقتصادی انتخابات اقتصاد مقاومتی دکتر حسن عباسی فروپاشی اقتصاد آمریکا بانک امام خمینی خلق پول بازار اسلامی وال استریت گفتمان پیشرفت و انقلاب برنامه های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری ربا جنگ با خدا گزارشی از برنامه های اقتصادی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

جلسات کلبه کرامت: جلسه 301

موضوعنمایش و تحلیل فیلم وال استریت wall street _ نقشه انسان در قرآن _ طرح ریزی استراتژیک در افق 1414 

زمان: 5 آبان 90

 مدت:4 ساعت و 31 دقیقه 

فایل تصویری (mp4)




 دانلود پلت 

توضیحی کوتاه از این جلسه:

در جامعه سازی و نهاد سازی ابتدا باید مولفه های سلبی را در بخش (لااله) نفی کنیم و مورد هجوم قرار دهیم سپس به مولفه های ایجابی در بخش (الاالله) توجه کنیم.همه اکثرا می خواهند حق را معرفی کنند؛اما با نفی باطل خود به خود جایگاه حق مشخص خواهد شد.

روش کاری ما برای تخریب چهره مدرنیته،روش دیالکتیک است،یعنی باروش های خود مدرنیته به نفی آن بپردازیم.(جنگ متقارن)
مولفه سلبی جامعه سازی طمع:

کلمه Money ریشه اش در زبان عاشوری ، سریانی و ابری ؛ منسMenes است که به معنای خداست.می توان برای این خدا ویژگی هایی ترسیم کرد و در نسبت با الله قیاسی صورت داد.خانه خدا مسجد است ، خانهMenes بانک.این خدای جعلی قادر است ، خلق کند و توان خرید را ایجاد کند ، در مقابل خالقیت الله....

اولیور استون کارگردان ژانر سیاسی ایالات متحده است.او بعد از شوک اقتصادی 1986 برای بورس Wall Street ایجاد شد، مبتنی بر آن وقایع دست به ساخت فیلم وال استریت1 زد. درSub Title این فیلم نوشته Money Never Sleeps پول هرگز نمی خوابد(ویژگی دیگر این خدای جعلی)

دکترین بنیادی این فیلم:Greed is Good طمع خوب است

واژهCapitalism در ایران به غلط سرمایه داری معنا شده ، اما این واژه در آخر خود ism گرفته که در این صورت به معنای گرایش به چیزی یا کسی است( مثلا Humanism انسان گرایی) پس معنای صحیح این کلمه سرمایه گرایی است.

سه گذاره اصلی در معرفت الضعف: 1-کبر. 2-حسد. 3-طمع.

انواع آسیب شناسی معرفت الضعف:
1- قرآنی:1-1تکبر ابلیس در مقابله با خدا /2-1حسد قابیل به هابیل/3-1طمع آدم و حوا در تقابل با ابلیس
2- ادبیات کلاسیک:
1-2:سامسون و دلیله> او یک فرد یهودی بود که عاشق یک دختر فلسطینی به نام دلیه می شود.نقطه ضعف سامسون در موهایش بود، فلسطینی ها برای این که بر او غلبه کنند ، دلیله را بر سر او قرار دادند. دلیله پس از مست کردن سامسون، موهایش را چید.(طمع سامسون)
2-2:آشیل و پاریس> آشیل که پهلوان افسانه ای یونان بود، در نسبت با پاریس که برادر هکتور بود و هلن را دزدیده بود و به تروا برده بود.تقابل آن ها در تروا روی داد.پاریس با تیری به پاشنه آشیل آن را از پای درآورد.نقطه ضعف آشیل در پاشنه پایش بود(طمع آشیل)
3-2:رستم و اسفندیار>اسفندیار زمانی که بر چشمه حیات رفت تا رویین تن شود ، چشمانش را بست ، چون نقطه ضعف او چشمانش بود.اسفندیار زمانی که در تقابل با رستم بر سر سیستان قرار گرفت،رستم چشمانش را هدف قرار داد و او را کشت.(طمع اسفندیار)
4-2:برگ زیگفرید>در ادبیات شمال اروپا،زیگفرید روبروی هاگن قرار گرفت.وقتی که بدنش رویین تن می شد،برگی که به بدنش چسبیده بود و سبب شد رویین تن نشود و همان هم سبب نابودی او شد.(طمع زیگفرید)
5-2:بئوولف و عفریته آب>در ادبیات حوزه اسکاندیناوی،بئوولف پهلوان افسانه ای که توسط عفریته آب ها سحر و جادو شده بود و او را به طمع واداشت و زمین زد.(طمع بئوولف)

-آسیب و ضعف از ناحیه و درگاه "نیاز" وارد می شوند.

نسبت شناسی نیاز با هوا: ما یک سری نیازهای مشروع داریم که در نسبت با جسم طبیعی مان در دنیا ضروری است و همین طور یک سری نیازهای نامشروع داریم.

زاویه هوی:زاویه ای است که نسبت بین نیاز مشروع با نیاز نامشروع را رقم می زند.
علم اقتصاد مدرن: تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود.

این تعریف از اساس غلط است،چون اگر انسان بخواهد بر نیازهای نامشروعش توجه کند و آن ها را برتابد،منابع محدود تر شده و حذف خواهند شد؛ اما اگر انسان به هوی و هوس خود جولان ندهد و زهد و قناعت و تقوا و انفاق بپردازد؛منابع نامحدود نمی شوند ؛ اما خدا به آن منابع محدود برکت خواهد داد.پس منابع هم می تواند نامحدود شود زمانی که در نسبت با برکت تعریف شود.

-هوی و هوس حدود نیاز را در هم می شکند.
تعریف جدید علم اقتصاد نوین که باید شکل بگیرد:تخصیص منابع با برکت برای نیازهای مشروع و محدود
طمع ، بستر هوای نفس و نیاز کاذب و نامشروع است، که دروازه تحدید غیرطبیعی است.

در امنیت گفته شد که : ما یک آسیب یا ضعف داریم در نسبت با تحدید.آسیب و ضعف در درون ماست ، اما تحدید در بیرون ما.
- هر قدر ما ضعیف تر و آسیب پذیر تر باشیم ، تحدید علیه ما بیشتر خواهد بود ؛ اما اگر در نسبت با خودمان آسیب ها و ضعف هایمان را کاهش دهیم ، در بیرون هم با تحدید کمتری مواجه خواهیم شد.
- عنصر طمع Greed ما را آسیب پذیرتر خواهد کرد و تحدید علیه ما را بیشتر.

- کلمه سرمایه به خودی خود کلمه منفی نیست، بلکه باید به جای سرمایه گرایی باید بگوییم نظام طمع گرا. Capitalism>>Greedism

خلاصه نویسی: محمد زبر دست
.: کرسی آزاد اندیشی :.
درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :