تبلیغات
اقتصاد اسلامی

اقتصاد اسلامی
فاعتبروا یا أولی الأبصار 
قالب وبلاگ
نویسندگان
ابر برچسب ها
حسن عباسی اقتصاد ربوی بیع وال استریت گزارشی از برنامه های اقتصادی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امام خمینی رباخواری گفتمان پیشرفت و انقلاب پول شورش علیه طمع مهمترین اظهار نظر و یا برنامه درباره مسائل اقتصادی انتخابات ریاس علوم پوزیتیویستی اخبار انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بانک و ربا طمع بانکداری ربوی لیبرال برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری ربا خواری ربا بانکداری غیر اسلامی اندیشکده یقین جان مینارد کینز اخبار انتخابات 92 اقتصاد مقاومتی برنامه اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری تئوری های اقتصاد اسلامی لیبرالیسم حسن عباسی دکتر حسن عباسی سعید جلیلی فروپاشی اقتصاد آمریکا برنامه های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه اقتصادی دکتر سعید جلیلی بازار اسلامی جامعه مدنی گزیده ای از برنامه های اقتصادی کاندیداها نظام سرمایه داری برنامه های دکتر سعید جلیلی ربا جنگ با خدا اقتصاد ربوی اقتصاد لیبرالی راه کارهای اقتصادی سعید جلیلی اقتصاد اسلامی خلق پول مصرف گرایی ربای سازمان یافته سرمایه‌داری کپیتالیسم بانک اخبار اقتصادی انتخابات

«در شرایط کنونی کشور، صیانت از امنیت ملی و ارتقاء آن در راستای تحقق اهداف اسناد فرادستی نظام، همچون قانون اساسی و سند چشم­ انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، ازطریق طراحی و تدوین یک الگوی بومی توسعه، امکان ­پذیر خواهد بود. الگویی که با در نظر گرفتنمقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی کشور شکل گرفته و زمینه ­ساز دستیابی به همه ­ی آرمان­ های دینی و اهداف ملی و انقلابی از جمله امنیت ملی است و از این رو الگویی ایرانی- اسلامیاست.» این بخشی از مقدمه ­ی کتاب «امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران» است که به نام دکتر حسن روحانی (و نه حجت الاسلام حسن روحانی، گویی شرمنده اند از لباس و عنوانی که آنها را با صدر اسلام و با پیامبر اسلام، پیوند بزند!) و با پشتوانه ­ی یک دوجین دکتر و مهندس از شاخص­ ترین تئوریسین ­های مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام (سرای سالمندان جمهوری اسلامی) از جمله دکتر محمدباقر نوبخت، دکتر محمد نهاوندیان، مهندس محمدحسین ملایری، مهندساکبر ترکان، دکتر محمود سریع­ القلم، دکتر ربیعی، دکتر لاریجانی و امیر دریابان علی شمخانی در سال 1389 منتشر شد و ... و به سرعت از بازار، جمع شد.

ادعای این جمع این است که الگوی بومی توسعه را با در نظر گرفتن مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی کشور به عنوان زمینه ­ساز دستیابی به همه­ ی آرمان ­های دینی و اهداف ملی و انقلابی در چارچوب الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، طراحی و تدوین کرده­اند!!! یقیناً این یکی از رسمی ­ترین فحش ­هایی است که در 33 سال گذشته از سوی بندگان و بردگان به اصطلاح دکترِ لیبرالیسم، به آرمان ­های دینی و انقلابی مردم ایران داده شده است؛ چرا؟

پر واضح است که اسلام و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با لیبرالیسم و هیچ یک از مکاتب و سیستم­ های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی آن جمع نمی­ شود. در جهان امروز حتی با استناد به نظرات اندیشمندان جهان غرب، به راحتی این مسئله درک و فهم می ­شود. اما این جماعت که سال ­ها است کلان ­ترین و پربودجه ­ترین مرکز تصمیم ­سازی و طراحی استراتژی کشور را به اشغال خود در آورده­ اند، به هر دلیل و حتی پس از فروپاشی و نابودی مطلق مدل اقتصادی کاپیتال، در صفحه­ ی 782 کتاب و ذیل عنوان «نوع مکتب اقتصادی در توسعه­ ی مطلوب» با پر رویی تمام، «نظریه ­های مکاتب نهادگرایان و کینزی ­های جدید» را برای توسعه ­ی مطلوب جمهوری اسلامی، مناسب ارزیابی کرده اند. رئیس مجمع اگر می­ فهمید چه افتضاحی در این سند روی داده است، باید از مردم و امام خامنه ای (مد ظله) عذرخواهی می کرد اما نمی فهمند دیگر.

حالا این جان مینارد کینز کیست و مبانی نظری اش چیست که این دوستان در بالاترین مجمع تشخیصی نظام، با اعوان و انصارش، نرد عشق می بازند در حکومت دینی؟ جان مینارد کینز در سال 1930 و در بحبوحه­ ی بحران جهان­گیر اقتصادی، وعده­ ی روزی را می­ دهد که همگان ثروت­مند شده ­اند و اضافه می­ کند که در آن زمان «بار دیگر هدف ­ها را برتر از وسایل می­ شماریم و خوب­ ها را بر مفیدها ترجیح می­ دهیم. ... اما آگاه باشید! زمان این آرمان­ ها هنوز فرا نرسیده است. زیرا دست­ کم برای یک­صد سال دیگر باید برای خود و هر کس دیگر تظاهر کنیم که بدی، نیکی است و نیکی، بدی؛ زیرا بدی، مفید است و نیکی، مفید نیست. حرص، ربا و احتیاط باید هم­چنان برای یک مدت کوتاه دیگر، خدایان ما باشند. زیرا فقط آن­ها می­ توانند ما را از گذرگاه تاریک نیاز اقتصادی به روشنایی روز، رهنما شوند.» کینز در ادامه تصریح می­ کند: «هنوز زمان آن نرسیده است که به پاره­ ای اصول بسیار متقن مذهب و فضایل اخلاقی، یعنی «حرص، رذیلت است»؛ «رباخواری، معصیت است» و «حب مال، نفرت­ انگیز است»؛ بازگردیم.» این هم عین جملاتش: (کل مقاله کینز را از اینجا دانلود کنید.)

I see us free, therefore, to return to some of the most sure and certain principles of religion and traditional virtue - that avarice is a vice, that the exaction of usury is a misdemeanour, and the love of money is detestable, that those walk most truly in the paths of virtue and sane wisdom who take least thought for the morrow. We shall once more value ends above means and prefer the good to the useful. We shall honour those who can teach us how to pluck the hour and the day virtuously and well, the delightful people who are capable of taking direct enjoyment in things, the lilies of the field who toil not, neither do they spin.

But beware! The time for all this is not yet. For at least another hundred years we must pretend to ourselves and to everyone that fair is foul and foul is fair; for foul is useful and fair is not. Avarice and usury and precaution must be our gods for a little longer still. For only they can lead us out of the tunnel of economic necessity into daylight.

آقایان گردن کلفت، می خواهند اقتصاد ربوی و حرص محور و طمع مبنای کینز را به انقلاب اسلامی این مردمی بیندازند که قرآنشان تصریح دارد بر اینکه ربا، جنگ با خدا و رسول است. اف بر گردن کلفتانی که به اسم تفسیر قرآن، این آیات قرآن را به استهزا گرفته اند!

از سوی دیگر، در دولت هم، به سرکردگی جمشید پژویان، اقتصاد فریدمنی در سفره ی مردم نشست و یک شاخه ی دیگر از درخت ربا محور اقتصاد مدرن را کوبیدند در سر ملتی که قرار است تفسیر «یحبهم و یحبونه» باشند و افتضاح روی افتضاح! در زیر، تصویر تیتر مصاحبه ی جمشید پژویان به عنوان تئوریسین اقتصادی دولت و تصریح به مسیر اقتصادی دولت، با روزنامه ی مهرنامه را می بینید.

 

درست در همین شرایط بود که امام خامنه ای (روحی فداه) در دانشگاه کرمانشاه، وقتی دید بخاری از این جماعت گردن کلفت مفت خور بر نمی خیزد، مثل همیشه تنهای تنها و در میان یاران جوانش، عزم میدان کرد و با همان شجاعتی که از نایب بر حق امام زمان (عج)، انتظار می رفت، اساس همه ی این اقتصاد مدرن کفرآمیز را پودر کرد با تعبیر زیبای « آزادى غربى در زمینه‌ى اقتصاد، همین مطالبى است كه مى‌بینید؛ همین «اقتصاد آدام اسمیتى» و رسیدن به این وضع دیكتاتورى اقتصادى موجود دنیا، كه الان دارد انحلال و فروریختگى خودش را بتدریج نشان میدهد. مراد ما از آزادى كه این نیست.»، یعنی درخت اقتصاد کفرآمیز مدرن را از ریشه زد.


منبع: قرن حضور

پست های مرتبط:




طبقه بندی:
برچسب ها: برنامه اقتصادی دکتر حسن روحانی، اقتصاد نئوکینزی، حجت الاسلام دکتر، علم ربا، جان مینارد کینز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاد ربوی، امنیت ملی و نظام اقتصادی در ایران، لیبرالیزیم اقتصادی، اقتصاد لیبرالی،  
[ پنجشنبه 2 خرداد 1392 ] [ 05:59 ب.ظ ] [ احمد ادریسی ]
.: کرسی آزاد اندیشی :.
درباره وبلاگ


آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :